Directly to content
  1. Publishing |
  2. Search |
  3. Browse |
  4. Recent items rss |
  5. Open Access |
  6. Jur. Issues |
  7. DeutschClear Cookie - decide language by browser settings

Diskriminierungs- und Rassismuserfahrungen von Referendar*innen und Lehrer*innen ‚mit Migrationshintergrund‘ im deutschen Schulwesen. Eine quantitative und qualitative Studie zu subjektiv bedeutsamen Ungleichheitspraxen im Berufskontext

Fereidooni, Karim

[thumbnail of Dissertation Karim Fereidooni(1).pdf]
Preview
PDF, German
Download (4MB) | Terms of use

Citation of documents: Please do not cite the URL that is displayed in your browser location input, instead use the DOI, URN or the persistent URL below, as we can guarantee their long-time accessibility.

Abstract

Diese Dissertation beschäftigt sich quantitativ und qualitativ mit Diskriminierungs- und Rassismuserfahrungen von Referendar*innen und Lehrer*innen 'mit Migrationshintergrund' im deutschen Schulwesen.

Document type: Dissertation
Supervisor: Sliwka, Prof. Dr. Anne
Date of thesis defense: 22 January 2016
Date Deposited: 28 Jan 2016 12:38
Date: 2016
Faculties / Institutes: The Faculty of Behavioural and Cultural Studies > Institut für Bildungswissenschaft
DDC-classification: 300 Social sciences
320 Political science
370 Education
Controlled Keywords: Migrationshintergrund, Lehrer, Rassismus, Diskriminierung, Lehrer mit Migrationshintergrund, Referendariat, Ungleichheit
About | FAQ | Contact | Imprint |
OA-LogoDINI certificate 2013Logo der Open-Archives-Initiative